tisdag 12 april 2011

det ska va gött och leva


8:onde april var en så fin dag på så många vis. Himlen var molnfri, alla var lediga och det var min mammas dag.


Vi var ute tidigt och bestämde oss för att dricka iste på Fikas takterass.


Malin åt "kladdkaka deluxe" som försvann ganska snabbt.


Jag ringde mamma och önskade lite att jag var där just den dagen.


Sen åt vi frozen yoghurt med bär och granola.



Utanför kyrkan satt vi i solen, njöt av vår frozen yoghurt och sjöng svenska sommarvisor.


Vi gick förbi, och jag tänkte att idag är dagen.


En öl för att lugna nerverna.


En timme senare stod jag utanför och tog en före-bild.


Och en kvart efter det var det klart. Jag firade med en klubba och en öl.


Någon ville ta en bild på oss när vi satt med segerölen i solen.





Sen kändes en hamburgare som en självklarhet.


Och som vanligt gjorde den inte oss besvikna.


Mätta och belåtna gick vi vidare mot Vibe.


Vi drack lite till öl,


och dog lite av skratt.


3 timmar hade gått och jag fick ta bort plasten.


Tror det kan ha varit en av de gladaste dagarna i mitt liv. Fast jag sakna mamma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir så lycklig över att se era bilder och era fina texter. Ni vet verkligen att njuta av livet, ni är fantastiska tjejer <3
kramar från mamma Eva

Rebban sa...

Tydligare bild på tatueringen tack :D haha.. SAKNAR DIG EMSAN